83.11 Aşağı dışarı çıktığım sırada, semalara baktım; güneş doğudan yükseliyor, ay batıda alçalıyor(du); ve birkaç az sayıda yıldız (vardı). Ve herşey/tüm âlemler baştan beri Onun (Allah'ın) bildiği gibiydi. Hükmün Rabbine (Hâkime) şükrettim. Azameti/yüceliği/büyüklüğü Ona özgüledim. Çünkü doğunun pencerelerinden güneşin ileri çıkışını başlatır/yönetir. Güneş yukarı çıkar ve doğar semaların yüzeyinde, ve kendini yükseltir, ona gösterilmiş yolu (yörüngeyi) takip eder. 

84.1 Ellerimi doğruluk/dürüstlük içinde yukarı (semaya doğru) kaldırdım, ve Yüce ve Eşsiz (İlah) olana dua ettim. Allah'ın ademoğulları için yarattığı canlı/etten dilim ve ağzıma ait nefesi ile birlikte konuştum. Bunun gibi onlarda Onunla(Allah ile) konuşabilirler. Onlara nefes, bir dil, bir ağız verdi ki onlarında onlar ile birlikte konuşabilmesi mümkün olsun. (Ek-bilgi: Devamında Hz. İdris a.s. dua örneği vermektedir) 

84.2 Şükürler olsun Sana Ey Rabbim! Büyüklüğün/azametin ve gücün/kudrettin yüceliğinde! Semalara ait tüm yaratılışın Rabbisin, Melik dışında yok melikler! Ve Sen tüm Alemlerin İlah'ısın. Senin itibarın/hakkın, Senin hakimiyetin/hükümdarlığın ve Senin azametin/yüceliğin ebediyet içersinde devam edecek, her şeye doğru ebediyen, Senin gücün kudretin tüm nesiller için, ve ebediyet içersinde tüm semalar Sana ait kürsüdür, ve ebediyet içersinde tüm yeryüzü Sana ait taburedir, her şeye doğru ebediyen.

84.3 Her şeyi yaratıp yönettiğin/hükmettiğin üzere, Hiçbir şey sana aşırı - zor gelmez. Hiçbir hikmet/ilim Senden kaçamaz, Senin kürsünden, Senin varlığından ve Senin yüzünden başka tarafa yönelemez/sapamaz. Sen her şeyi bilirsin (Alîm'sin), Sen her şeyi görürsün (Basîr'sin), ve Sen her şeyi duyansın (Semî'sin); Senin önünde hiçbir şey gizli/saklı kalmaz; her şeyi görürsün.

84.4 Şimdi semalara ait melekler günah işler/yanlış yaparlar. Büyük kıyamet/hüküm gününe kadar Senin öfken insanların canları üzerinde olur.

84.5 Şimdi Ey Allah'ım, Rabbim, Saltanatın Sahibisin (Meliksin), şunu Senden istirham ediyor ve istiyorum ki, böylece sende benim için duama karşılık vermek istersin! Dünyada/yeryüzünde bana ait devam edecek olan bir gelecek nesil bırak, tüm insanların canlarını ortadan kaldırma ve tüm dünyayı boşa çevirme/ boşluğa mecbur etme!(yoksa) orada süre gelen bir yok ediliş ebediyen olur.

84.6 Ve Rabbim, şimdi yeryüzünde seni öfkelendiren canlıları ortadan kaldır; ama adil olan ve namuslu/dürüst olanlar, bir tohumun filiz/bitki vermesi gibi tesis edilsin/oluşsun. Senin kuluna ait duadan, yüzünü saklama Ey Rabbim!

Yorum Gönder

 
Top